♥ Favorite Quotation ♥

"Verily After Each Difficulty, There's a Relief ~ Surah al-Inshirah - 5"

Wednesday, March 18, 2009

benar mimpi itu indah..

Posted by ♥ lovable... at 4:59 AM

terkadang pagi itulah keindahan akan turut hadir sama ada sedar atau tidak. kami akan saling mengucapkan selamat pagi antara satu sama lain. selain bertanya khabar atau saling tersenyum.
namun, pagi yg indah itu depermulakan dgn kata-kata kesat dan menyesakkan telinga yg turut lesu. pagi itu seakan mengerti.
dimanakah punca kesilapan itu....?

*7.30 a.m

saya masih igt lagi bagaimana cepatnya denyutan jantung yg turut terkesan dan saya dpt bayangkan kupu2 yg slama ini berterbangan riang dlm hati direntap dgn genggaman yg hebat membuatkan ianya remuk dan musnah lantas tidak lagi berterbangan disetiap ruang pelusuk yg ada.

saya akan masih merasakan yg sama jika tangan itu, masih merentap kupu-kupu tidak berdosa. sesak nafas dan tidak bermaya..mungkin juga.

*7.58 a.m

saya jeling di jendela, lantas saya terpandang awan semakin berarak dan berpisah. kenapa terlalu awal dan sekejap sgt. gopoh..! saya fikir saya akan melihatnya dgn rupa yg sgt indah dan dpt lihat lama-lama.

tunggu dulu..saya masih tunggu keindahan rupa awan yg berarak itu..!

*8.03 a.m

saya takut..saya seorang yg penakut.
saya takut banyak perkara. saya takut tentang perkara yg lepas..apalagi perkara yg akan berlaku.
ajar dan tunjukkan saya bagaimana saya mahu mengenal nilai..? apa saja tentang nilai..
beritau saya..apa yg tidak kena..apa saja yg kamu rasa perlu saya lakukan.

walau mereka berkata..mereka akan datang dan pergi..dan mereka akan tidak lupa utk ucapkan sesuatu..
jadi..tolong beritahu saya..supaya saya tidak takut akan kahilangan...

*8.14 a.m

saya lihat awan tadi..semakin beransur..pergi dan mungkin tidak akan dtg seperti pagi tadi..
adakah awak juga begitu..?

*8.16 a.m

yg malam dia aku selimutkan..
yg tingkap dia aku langsirkan..

banyak rasa merontah..
mahu dan pinta ditukar jadi kata..

tapi bibir disirih racun..
rasa tadi mati di mulut..

sebaliknya ia salur dimata..jadi genang..

barangkali..tuhan tidak mahu aku tuturkan lagi..
tiga kata yg aku simpan dlm hati untuk dia..
kerana belum tentu dia sedar..belum tentu dia faham..
maksud 3 kata itu..
kerana ia terlalu istimewa.

*8.26 a.m

aku kayuh..aku kayuh...kayuh laju-laju..
tetap jatuh..

aku dayung..aku dayung..
tetap juga air surut.

yg tak sempurna dipatah dek sempurna..
yg sempurna kekal sempurna..


jadi...
tidurlah...indahnya realiti cuma pada mula..
indah mimpi selama-lamanya..
mimpi kita..

wahai..silipurlara..
katakanlah. adakah kamu ada di tempat itu. kamu pasti. kamu tahu saya juga ada disekitar kamu.
yg sedang tunggu sapa-sapa yg ada di sekitar itu.
utk jadi tetamu..tetamu saya..saya tunggu....




*8.45

hai...si payung..
sipayung halimunan..

dulu dia hilang..puas aku cari..
aku temu..aku pegang..aku tumpang teduh..indah..
kemudian dia hilang lagi..

aku berlari anak..
disuatu bukit indah..
hujan waktu itu sepertinya, cantik..
tapi kali ini aku berdiri satu pusat tanpa berpayung lagi.

aku menunggu di suatu tanah lapang. sunyi..
tanpa sesiapa..
aku cuma..dan menanti si payung halimunan..
datang kembali.

kini...dia hilang lagi..
sementara hujan mendingin tubuh (aku), dan hati (dia).

*9.02

tweet..tweet...

alarm bunyi..(bising)

aku sedar..
aku hanya mimpi..
namun aku masih menanti..
si payung halimunanku akan ketemu..

KEMBALI..

....saya sayang payung itu..walau dia hanya halimunan dlm mimpi dan jaga..

maharani...
TG.MALIM..
hari awan berarak..

0 comments on "benar mimpi itu indah.."

 

♥ my cliche ::... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez